Innovatieprijs bij de First Lego League!

Ook dit jaar deden de leerlingen van de plusklas groep 8 weer mee aan de First Lego League Challenge. In hogeschool NHL Stenden lieten ze zien hoe ze een robot hebben geprogrammeerd, presenteerden ze hun onderzoek naar duurzaamheid en legden ze uit hoe ze samen tot het eindresultaat zijn gekomen. Hun innovatie onderzoek werd door de jury unaniem tot beste verkozen. Ze kregen de innovatieprijs. Van harte gefeliciteerd, het was een mooie geslaagde dag!

En nu patent aanvragen voor hun windmolen met vele duurzame opties!

Naast dat ze hebben gewonnen mochten ze ook nog meedoen aan een promotiefilm voor de FLL. De leerlingen werden gevolgd bij de robotvoorbereidingen, tijdens de onderzoekpresentatie en het robotspektakel op de tafel. Deze promotiefilm zal aankomend First Lego League seizoen te zien zijn bij NHL-Stenden en natuurlijk hier op de website van de LSV.
____________________________________________________________________________________________

De FIRST® LEGO® League Challenge is een internationale technologiewedstrijd voor kinderen van 9 t/m 15 jaar. De FIRST LEGO League daagt kinderen uit te denken als wetenschappers en technici. Tijdens ieder seizoen werken de teams aan een innovatieproject. Daarnaast leren de kinderen hun eigen robot bouwen en programmeren om hier vervolgens verschillende missies mee uit te voeren in een robotwedstrijd. De teams doorlopen beide onderdelen aan de hand van het aangeboden lesmateriaal.

Elk jaar heeft FIRST LEGO League Challenge een andere uitdaging. Het thema van seizoen 2022-2023 is SUPERPOWEREDSM.

Copy link