Stoepbezoekjes groep 1 t/m 3 tijdens lockdown

Door lockdown#2 is ook de Leeuwarder Schoolvereniging al sinds de kerstvakantie gesloten. Kinderen van ouders met cruciale beroepen en kwetsbare leerlingen worden opgevangen in de noodopvang. Leerlingen krijgen weer online thuisonderwijs en we zijn heel trots op hoe onze leerlingen dit samen met hun (groot)ouders, verzorgers, familie en vrienden waarmaken. Naast het online thuisonderwijs zijn er verschillende activiteiten bedacht om toch contact te blijven maken en de moed erin te houden.

Stoepbezoekjes groep 1 en 2
De afgelopen weken zijn de groepen 1 en 2 druk in de weer geweest met videobellen. Er werden allerlei spelletjes en oefeningen gedaan en er was tijd om even met elkaar te kletsen. Verbinding stond hierbij centraal. Vertrouwd in kleine groepjes, zo konden de kinderen elkaar toch even zien. Ondanks deze mooie techniek gaat er niks boven elkaar in het echt zien! Daarom zijn de juffen van de groepen 1 en 2, op ‘stoepbezoek’ geweest. Alle kleuters die niet gezien werden bij de noodopvang, werden thuis bezocht. Er was weer even tijd voor één op één contact. Gezellig bijkletsen, een spelletje spelen en post brengen. Het was heel fijn om al die koppies in het echt te zien! En wat zijn we trots op onze kleuters, maar zeker ook op alle papa’s en mama’s die het thuis draaiende weten te houden.

Letterkanjer activiteiten groepen 3
Normaal gesproken wordt rond deze periode het letterfeest gevierd in groep 3. Dat is nu natuurlijk lastig. Daarom hebben de juffen van de groepen 3 een alternatief bedacht waarbij de leerlingen allemaal een ‘letterkanjer’ medaille kregen. Natuurlijk wordt, zodra het weer kan, het letterfeest nog uitgebreid gevierd in de klas. Juf Miriam en juf Rachel van groep 3a gingen op ‘stoepbezoek’ bij de kinderen. Zij namen een tasje mee met de nieuwe leesboeken, een vrolijk werkboek, een nieuw grijs potlood, een Donald Duck én een smikkelbare lettermedaille. Wat vonden de juffen het fijn om even te kijken waar de kinderen wonen en waar ze leuk kunnen spelen in de buurt. Ook konden de juffen de vrolijke snoetjes weer even in het echt zien, dat is toch een stuk fijner dan met een scherm ertussen!

De leerlingen van groep 3b hadden woensdagochtend 3 februari een sportieve ontmoeting met hun juffen. Juf Ariëtte en juf Lisette hadden een parcours op het schoolplein uitgezet waarbij de kinderen in tweetallen moesten lettermeppen. Tijdens het hinkelen lazen ze woorden hardop. Op het einde stond de zin: WAT KNAP VAN JOU! Hierna werden ze gehuldigd met een ‘letterkanjer’ medaille. Alle kinderen gingen trots naar huis en namen nieuwe boekjes mee voor de laatste dagen thuisonderwijs.