Schoolschaatsen

Donderdag 19 november zijn de leerlingen van groep 5 t/m 8 bijna de hele ochtend naar de Elfstedenhal geweest voor schaatslessen en een ‘Elfstedentocht’.

De Elfstedenhal bood dit als alternatief aan omdat, na twee schaatslessen, de lessen stop werden gezet i.v.m. aanscherping van de Coronamaatregelen. Andere basisscholen bleven schaatsen volgens een aangepast rooster. De LSV was echter de enige school die met maar liefst vier jaargroepen de lessen volgde en daardoor de maximum groepsgrootte van 100 leerlingen overschreed.

De leerlingen hebben een fantastische ochtend gehad. Eerst een les basistechniek, daarna pauze en tot slot een heuse ‘Elfstedentocht’. Begeleidende ouders hebben de stempelposten bemand en hebben enthousiast gestempeld. Alle deelnemende leerlingen hebben ook nog een officieel schaatsdiploma ontvangen. Nu het geleerde maar in praktijk gaan brengen. Lekker buiten als het deze winter nog gaat vriezen en anders in de Elfstedenhal.

Dit filmpje geeft een beeld van de start.