Sinterklaas op de LSV

Op vrijdag 3 december konden we gelukkig ook op de LSV Sinterklaas ontvangen. Alle groepen verzamelden zich coronaproof op het plein.
En toen, wat een aankomst! De cadeaus werden met een hijskraan bezorgd op het bouwterrein en Sinterklaas en de Pieten namen met een verreiker de cadeaus mee naar school.

Omrop Fryslân kwam langs om een reportage te maken. Via onderstaande link kunt u de reportage terugzien, een kort interview met juf Miriam, Sinterklaas, een leerling en iemand van het bouwbedrijf. Klik hier voor de link. Dit item werd ook uitgezonden in het NOS-journaal.

Na deze fantastische aankomst ging Sinterklaas naar het podium in de hal. De startgroep t/m groep 5 brachten hier één voor één een bezoek aan de Sint en verzorgden een kort optreden. Hierna werd nog eens getrakteerd op heerlijk speculaas en een zak pepernoten voor thuis. De groepen 6 t/m 8 vierden het feest in de klas met surprises en gedichten. Sinterklaas en de Pieten kwamen nog heel even langs in de klas en deelden zakjes pepernoten uit. De kinderen die deze dag niet op school konden komen konden er via Teams toch even bij zijn. Zij kregen de surprises door klasgenoten thuis gebracht.

Zo hebben we met de hele school ontzettend kunnen genieten van de Sinterklaasviering.

(bron: Omrop Fryslân. (2021). VIDEO: Sinterklaas binnenhalen met dieplader, kraan en kadopallet. Retrieved from https://www.omropfryslan.nl/)