12scholenfietstocht tijdens de Koningsspelen

In het kader van de Koningsspelen doen de groepen 6 en 7 vandaag mee aan de 12scholenfietstocht.De Koningsspelen staan jaarlijks in het teken van sport en spel. En deze tocht is zeker sportief! Op ons schoolplein staat een stempelpost en krijgen de sportievelingen wat te eten/drinken. Na de tocht staat er een feestelijke Koningslunch voor ze klaar.

De 12scholentocht is onderdeel van het schoolfietsplan Leeuwarden. Met dit schoolfietsplan willen de Fietsersbond het fietsen onder schoolgaande kinderen op een leuke manier stimuleren en daarmee tegelijkertijd hun fietsvaardigheid verbeteren. Daar doen we als LSV graag aan mee!

(bron: Fietsersbond. (2023). Fietsersbond afdeling Fryslân organiseerde vrijdag 21 april in Leeuwarden de grootste schoolfietstocht van Nederland. Retrieved from: https://fryslan.fietsersbond.nl/koningsspelen/)

Na een gezamenlijke start met de het lied en de bijbehorende dans ‘ZiggZagg’ van Kinderen voor Kinderen op het plein hebben de groepen 1 t/m 5 en groep 8 samen goed en gezond ontbeten. Om vervolgens genoeg energie te hebben voor leuke en actieve spelletjes rondom school. Groepen 5 en 8 mochten zelfs een sportieve clinic volgen bij Sportschool Ursus.

(bron: Koningsspelen. (2023). Retrieved from https://www.koningsspelen.nl/)