De Leeuwarder Schoolvereniging in de schijnwerpers!

Afgelopen zondag, 2 april, was de Leeuwarder Schoolvereniging te zien in het RTL programma ‘Onderweg naar de Regio’ van RTL 4. In het item wordt ons 100-jarig bestaan, ons toekomstgericht thematisch onderwijs, de plusklassen en vakonderwijs in beeld gebracht.

Op de Leeuwarder Schoolvereniging verzorgen we kwalitatief onderwijs vanuit een prachtig gelegen schoolgebouw met ruime schoolpleinen. We werken met kleine homogene groepen en maken gebruik van moderne methodieken zoals thematisch onderwijs met behulp van het International Primary Curriculum (IPC), de Kanjertraining, tabletonderwijs en Expliciete Directe Instructie (EDI).
Daarnaast gebruiken we digitale leermiddelen zoals IPads, laptops en Prowiseborden.

Ook hebben we vakleerkrachten voor programmeren, creatieve vorming, muziek en Engels. En niet te vergeten de plusklas voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Dit schooljaar zijn we gestart met ‘LSV groep 9’, een traject op maat voor begaafde leerlingen uit groep 8 die het onderwijsprogramma van hun eigen leerjaar beheersen en zeer waarschijnlijk op VWO-niveau zullen uitstromen.

In dit filmpje komen veel van bovengenoemde aspecten kort aan de orde. Klik hier om het item te bekijken. Twee minuten is natuurlijk veel te kort om alle aspecten van ons unieke concept onder de aandacht te brengen. Maar voor iedereen die na de uitzending meer wil horen en zien van ons aanbod staat de deur altijd open!

(bron: RTL Nieuws. (2023). Onderweg naar de Regio. Retrieved from https://www.onderwegnaar.tv/)