Girls’ Day!

Op 11 april 2024 is het Girls’ Day 2024, een initiatief waar we als school al jaren aan meedoen. Daarom gingen onze meiden van groep 8A en 8B vandaag op bezoek bij Pranger-Rosier Installaties BV. Daar maakten ze kennis met de beroepspraktijk van bèta, techniek en IT.

Girls’ Day is een initiatief van stichting VHTO, expertisecentrum voor haar technische ontwikkeling dat inzet zich in voor de deelname van meiden en vrouwen in deze sectoren. Tijdens Girls’ Day nodigt VHTO meiden uit bij technische of IT-bedrijven in de regio zodat ze op een laagdrempelige manier kennismaken met bèta, techniek en IT. In Nederland is het aandeel vrouwen in technische of IT-beroepen namelijk lager dan in landen om ons heen. Dat is jammer, want deze sectoren bieden veel banen met goede salarissen. Ook zijn veel kansen om in deze sector te werken aan grote maatschappelijke vraagstukken, zoals de digitale samenleving en klimaatbanen om klimaatverandering aan te pakken.

VHTO wil door Girls’ Day meiden een beter beeld geven van deze beroepen en hun mogelijkheden in deze sectoren. Meer informatie over Girls’ Day vind je op www.girlsday.nl.

Bedankt namens alle meiden, Pranger-Rosier, voor deze leuke ervaring!