Kunstzinnige vorming

De Leeuwarder Schoolvereniging werkt al weer een aantal jaar met IPC. Deze thematische werkwijze wordt ook toegepast door onze vakleerkracht kunstzinnige vorming. Voor de unit ‘Een leven lang fit’ hebben de groepen 8 mensfiguren gemaakt van ijzerdraad gecombineerd met rietjes, papier-maché of stof. Het doel was de mensfiguren in beweging te maken. Dit kon je suggereren of ‘in het echt’ uitvoeren door het maken van een Stop-Motion filmpje (bij een Stop-Motion maak je foto’s van een kleine beweging, door deze foto’s achter elkaar aan af te spelen krijg je een vloeiende beweging). Samenwerken, communicatie, kritisch kijken en creativiteit spelen hierbij een belangrijke rol vanuit de 21st Century Skills. Een boeiend proces om te volgen en natuurlijk genieten van het eindresultaat!

Klik op de link voor een Stop-Motion filmpje: Tom en Cobus voetbalactie