Meester Chris wint publieksprijs

Meester Chris Beijer van de Leeuwarder Schoolvereniging ontvangt publieksprijs Filmleraar van het Jaar!

Onze eigen meester, Chris Beijer, heeft de publieksprijs in de wacht gesleept tijdens de verkiezing van Filmleraar van het Jaar. Alhoewel de juryprijs naar een andere docent is gegaan, was Beijer de publieksfavoriet met de meeste stemmen. De Friese docent was een van de zes genomineerden tijdens deze zesde editie van Filmleraar van het Jaar, een landelijke verkiezing die wordt georganiseerd door Netwerk Filmeducatie en de regionale Filmhubs om meer aandacht te vragen voor (het belang van) filmeducatie.

Meester Chris Beijer met de publieksprijs Filmleraar van het Jaar ‘23/24. (Foto: Joep van Aert)

Publieksfavoriet

Naast de vakjury heeft het publiek een belangrijke rol in de verkiezing. De publieksstem telt in de eindbeoordeling voor 1/6e mee. Daarom deden de filmleraren de afgelopen twee maanden enorm hun best om zoveel mogelijk stemmen in de wacht te slepen. Chris Beijer (41), leraar groep 6B op de Leeuwarder Schoolvereniging, haalde 30% van alle duizenden publieksstemmen binnen. Hij mag zichzelf de publiekswinnaar noemen. Ook de burgemeesters van Leeuwarden (Sybrand Buma) en Heerenveen (Avine Fokkens) riepen mensen op om op Chris te stemmen. Met succes!

Meester Chris Beijer te midden van zijn leerlingen. (Foto: © Filmhub Noord)

Klik hier om het hele artikel terug te lezen.

(bron: Omroep Leeuwarden. (2024). Voor stad en dorp. Retrieved from https://omroepleeuwarden.nl/leerkracht-chris-beijer-uit-leeuwarden-ontvangt-publieksprijs-filmleraar-van-het-jaar/#:~:text=Chris%20Beijer%20was%20een%20van,(het%20belang%20van)%20filmeducatie)

(bron: persbericht Netwerk Filmeducatie (2024). Retrieved from https://filmeducatie.nl/filmleraarvanhetjaar)