Meisjes LSV naar Pranger-Rosier op Girlsday

Al heel wat jaren nemen de meiden uit groep 8 van de LSV deel aan de landelijke Girlsday: een initiatief van VHTO voor meisjes van 10 tot 15 jaar met als doel om meisjes al op jonge leeftijd te interesseren voor bèta, techniek en ICT.

Op 12 april 2018 hebben 22 meisjes van de Leeuwarder Schoolvereniging een bezoek aan Pranger-Rosier in Leeuwarden gebracht, zie nieuwsbericht. Projectleider Natasja Hoekstra heeft ze meer verteld over het bedrijf en wat het werken in de installatietechniek precies inhoudt. Na de presentatie volgde een korte quiz en konden de meisjes zelf aan de slag door middel van een leuke workshop.

We hopen nog lang mee te mogen doen aan Girlsday. Het doel hiervan is om meisjes te enthousiasmeren, omdat nog steeds te weinig meisjes voor bèta, techniek en ICT kiezen in Nederland. Door op Girlsday meisjes uit te nodigen, laten bedrijven en technische afdelingen van andere organisaties hun nadrukkelijk weten dat zij van harte welkom zijn in de technologie.

VHTO: Landelijk expertisebureau meisjes/vrouwen en bèta/techniek organiseerde Girlsday 2018 in samenwerking met het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en TechniekTalent.nu.

(bron: Pranger-Rosier. (2018). pranger-rosier opent de deuren voor meisjes tijdens girlsday. Retrieved from https://pranger-rosier.nl/)