Professionalisering met beelden

Stichting leerKRACHT heeft in samenwerking met Het Kijklab de module ‘Gericht kijken met video naar leraar-leerlinginteractie’ ontwikkeld. Deze module leert leraren om hun feedback op elkaars en op hun eigen lessen te verdiepen. Hierover is een artikel geschreven in het blad van LBBO Beter Begeleiden. Omdat de LSV ook werkt met de leerKRACHT methode, zijn meester Niels en leerlinge Jenisha uit groep 8 gevraagd om zo’n belangrijk moment van interactie te laten zien.

Gericht kijken naar de interactie tussen leraar en leerlingen – op naar een verbetercultuur!

‘Hoe beter de relatie tussen leraar en leerlingen, hoe gemakkelijker de leerlingen tot ontwikkeling komen. Relatie gaat voor prestatie, waarbij de leraar de ‘aansteker’ is voor goed onderwijs.’ Iets waar de Leeuwarder Schoolvereniging zeker voor staat en waar we als team vanuit leerKRACHT bewust mee bezig zijn. Wij werken dagelijks samen aan het verbeteren van ons onderwijs, wat zorgt voor meer werkplezier voor de leraren en kwalitatief onderwijs voor de leerlingen.

Het volledige artikel van Marijke Bouwhuis en Inger Steinmetz kunt u hier lezen: Professionalisering met beelden

(bron: Bouwhuis, M., & Steinmetz, I. (2023). Professionalisering met beelden. Gericht kijken naar de interactie tussen leraar en leerlingen. LBBO Beter Begeleiden)