Schoolfotograaf viert jubileum

Dit jaar is een bijzonder jaar want deze week komt onze schoolfotograaf, Jeannette de Groot, alweer voor de 20ste keer de schoolfoto’s maken op de LSV. Jeannette is eigenaar/fotograaf van Tjerk de Jong Fotografie. Ze ontdekte haar liefde voor de fotografie tijdens een studie kunstgeschiedenis en startte in 2000 als portret- en glamourfotograaf bij het familiebedrijf Tjerk de Jong Fotografie in Leeuwarden.
Ruim 75 jaar geleden vestigde Tjerk de Jong senior zich als fotograaf in Leeuwarden. Inmiddels is die naam al 75 jaar een begrip in Leeuwarden en is dit het oudste fotografiebedrijf van de stad. Jeannette leerde het vak van Dirk de Jong, de zoon van Tjerk. In 2007 heeft zij het bedrijf overgenomen en de formule aangepast aan de actuele ontwikkelingen op het gebied van fotografie. De bedrijfsnaam is bewust behouden, ter nagedachtenis van de oprichter.
Dirk en zijn broers zaten zelf vroeger op de LSV (toen nog de Hofschool aan het Gouverneursplein). Jeannette haar dochter Joke-Jolijn, inmiddels 22 jaar en haar master filosofie behaald, heeft ook op de LSV gezeten. Dit maakt het dus extra bijzonder om de jaarlijkse traditie voort te zetten en de schoolfoto’s te verzorgen voor de LSV.
We bedanken Jeannette voor haar inzet, geduld, oog voor de leerlingen en enthousiasme de afgelopen jaren!

(Bron: Tjerk de Jong Fotografie. (2024). Fotograferen is kijken met je hart. Retrieved from: https://www.tjerkdejong.nl/fotografie/)