Start vernieuwde schoolbieb

Het is zover! Vanaf vandaag is onze eigen schoolbibliotheek eindelijk weer geopend, na een flinke opschoonactie. De schoolbibliotheek op orde brengen, dat is een project van formaat!

De LSV werkt sinds dit schooljaar nauw samen met Onderwijs in Beeld (OiB) en kinderboekwinkel de Toverlantaarn. OiB is een digitaal leerlingvolg- en uitleensysteem op het gebied van lezen, waarmee we de betrokkenheid van iedere leerling begeleiden en ze helpen met het vinden van het juiste boek. De missie van OiB is, net als van de LSV en de Toverlantaarn, om het leesplezier en de leesvaardigheid van leerlingen te verhogen.

Dit stimuleren we met een compleet, geactualiseerd en gevarieerd aanbod van A-, B- en C- jeugdboeken. De Toverlantaarn houdt onze boekencollectie bij door gericht te saneren en aan te vullen. Er staan dan ook veel nieuwe en inspirerende toptitels in de kasten! Met onze verbeterde schoolbieb hopen wij de leesmotivatie en leesbeleving bij de leerlingen te vergoten. Uit onderzoek blijkt namelijk dat leesmotivatie en leesvaardigheid elkaar versterken.

(bron: De Toverlantaarn. (2023). kinderboeken – YA – speelgoed – lifestyle – cadeaus. Retrieved from https://www.kinderboekwinkeldetoverlantaarn.nl/)

(bron: De Leesapp. (2023). Vooruitstrevend leesonderwijs. Retrieved from https://leesapp.onderwijsinbeeld.nl/)